
Konferencja BOOK MARKETING 2020
Konferencje
06-07.03.2020https://www.targiksiazki.pl
Poznań
Międzynarodowe Targi Poznańskie
KUP BILET
Konferencja BOOK MARKETING 2020 jest cyklem szkoleń i prelekcji na temat sprzedaży, marketingu i reklamy książek oraz promocji wydarzeń literackich. Program konferencji adresowany jest do pracowników wydawnictw, bibliotekarzy, autorów, blogerów i innych osób na co dzień zawodowo zajmujących się książką. Konferencja BOOK MARKETING 2020 towarzyszy Poznańskim
Konferencja BOOK MARKETING 2020 jest cyklem szkoleń i prelekcji na temat sprzedaży, marketingu i reklamy książek oraz promocji wydarzeń literackich. Program konferencji adresowany jest do pracowników wydawnictw, bibliotekarzy, autorów, blogerów i innych osób na co dzień zawodowo zajmujących się książką. Konferencja BOOK MARKETING 2020 towarzyszy Poznańskim Targom Książki, które odbędą się w dniach 6-8 marca 2020 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jak zbudować społeczność wokół wydawnictwa? Jak uwieść czytelnika? Jak dotrzeć do mediów, blogerów i influencerów? Co zrobić, aby, zwiększyć sprzedaż? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi podadzą nasi goście. PROGRAM KONFERENCJI: PIĄTEK 06.03.2020 Prelekcje:- 11:00- 12:00 Pisz i sprzedawaj legalnie. Prelegent: Tomasz Palak
W dobie internetu i powszechnej dostępności do tworzonych, powielanych i przetwarzanych treści, zachodzi konieczność ciągłego sprawdzania, czy to, co publikujemy nie jest obiektem kradzieży. Na problem spojrzymy zarówno od strony twórców, jak i użytkowników Internetu, którzy chcą legalnie wykorzystywać dostępne w Internecie teksty i grafiki. Jak legalnie wykorzystywać treści znalezione w sieci? Co robić w sytuacji nieuprawnionego użycia utworu? Jak zadbać o swoje prawa autorskie? Haczyki w umowach - jak się nie nadziać?
- 12:00-13:00 Budowanie społeczności wokół wydawnictwa, instytucji kultury, osoby. Prelegent: Paweł Tkaczyk
- 14:00-15:00 Uwiedź czytelnika - jak wykorzystać social media do sprzedaży książek.
O emocjach w marketingu i o tym, że kreatywność nie kosztuje. Czy marketing oparty na społeczności może stać się perpetuum mobile? A jeżeli tak, w jaki sposób taką “maszynę” zbudować i czym ją napędzić?
- 15:00-16:00 Storytelling w biznesie - opowiadaj i stań się opowieścią, fascynuj słowem. Prelegent: Adam Pioch
Umiejętność opowiadania to podstawowe narzędzie prawdziwego przywódcy. Dobrze opowiedziana historia zapewnia liderom kluczową korzyść – istotną przewagę na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Dobra narracja potrafi przekonać klientów, pracowników, inwestorów, że twoja firma, produkt lub pomysł, pomogą im odnieść sukces. Celem prelekcji jest omówienie wykorzystywania opowieści w biznesie. W opowiadaniu: o marce, o produkcie, o liderach firmy. W procesie pozyskiwania klientów.
- 17:00-18:00 Jak zwiększyć ruch na stronie i rozpoznawalność marki za pomocą content marketingu. Prelegent: Maciej Raczak
Content marketing to najlepsza droga do wyrobienia i utrzymania marki, której ludzie będą ufać i którą będą cenić. Na szkoleniu dowiesz się m.in. co łączy content i sprzedaż, jak prowadzić kampanie content marketingowe, jak generować konwersję, trafiać do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie, co wygeneruje ruch na stronę internetową i jak zwiększyć widoczność marki.
Warsztaty:- 13:00-14:00 Ecommerce dla Wydawcy i Księgarza. Zabiegi zwiększające sprzedaż- od UX przez wsparcie sprzedaży działaniami prokonsumenckimi. Prelegent: Maciej Raczak
Podczas praktycznych ćwiczeń poznasz metody i techniki, których stosowanie przekłada się na realne wyniki sprzedażowe. Dowiesz się jak stosować perswazję w e-commerce, jakie zabiegi zwiększają sprzedaż: od UX, przez optymalizację, po wsparcie sprzedaży działaniami prokonsumenckimi.
- 17:00-18:00 Budowanie i wspieranie marki za pomocą monitoringu Internetu. Prelegent: Mikołaj Winkiel/ Brand 24
Brand24 ma duże doświadczenie w wykorzystywaniu monitoringu internetu - Mikołaj Winkiel podzieli się swoją wiedzą na temat sposobów jak najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, poznać ich opinie na temat wydawnictwa, oferty wydawniczej, konkretnej książki czy całego rynku. Oczywiście nie tylko tego typu informacje pojawią się na szkoleniu. Bo któż nie chciałby wiedzieć, co mówi się o konkurencji albo jakie trendy w danej chwili są najpopularniejsze. Są na to sposoby - poznasz je na szkoleniu adresowanym w zasadzie do każdego, bo każdy powinien korzystać z monitoringu internetu - od działów marketingu, przez PR po osoby zajmujące się tradycyjną promocją.
SOBOTA 07.03.2020 Prelekcje:- 11:00-12:00 Jak tworzyć i promować książki w erze social mediów. Prelegent: Artur Kurasiński
Stoisz przed wyzwaniem selfpublishing czy współpraca z wydawnictwem? Zastanawiasz się czy powinieneś korzystać z social mediów do promocji? Hasło “strategia promocji” brzmi dla Ciebie jak język obcy? A może między Twoim wydawnictwem, a influencerami “nie ma chemii”? Na te i wiele innych pytań odpowie Artur Kurasiński. Podczas szkolenia będziecie mieli także okazję poznać case study komiks "The Strange Years" oraz "Róża a co chcesz wiedzieć?"
.- 12:00-13:00 Budowanie marki w oparciu o literaturę. Prelegent: Przemysław Staroń
Gdy większość osób umawia się na spotkanie ze specjalistą od personal brandingu, zapewne myśli o konsultacjach w zakresie identyfikacji wizualnej, logotypu, strony internetowej, kanałów społecznościowych, pozycjonowania, networkingu, bazy kontaktów i wielu innych podobnych obszarów. A co jeżeli ten specjalista zacznie spotkanie od pytania o… ulubioną książkę? I zaproponuje budowanie marki w oparciu o literaturę? O tym, jak fan najsłynniejszej opowieści o czarodziejach został najlepszym nauczycielem w Polsce, dowiecie się Państwo na spotkaniu z Nauczycielem Roku 2018, Przemkiem Staroniem.
- 14:00-15:30 Od pomysłu do zysku - proces wydawniczy , promocja i sprzedaż książki z punktu widzenia autora. Prelegentka: Katarzyna Bonda
Na czym zarabia pisarz? Jak wypracować rozpoznawalną markę osobistą? Kto lepiej wypromuje książkę - autor czy wydawca? Jak przekonać wydawcę do wydania książki? Jak wygląda praca z redaktorem? Czy i jaki wpływ na sprzedaż mają recenzje? O tajnikach pracy pisarskiej, współpracy z wydawcą oraz wielu innych zagadnieniach opowie Katarzyna Bonda - pisarka, dokumentalistka, najpopularniejsza polska autorka kryminałów!
Warsztaty: 13:00-14:00 Jak współpracować z influencerami? Trendy, strategie, metody. Prelegent: Wojciech Kardyś O wystąpieniu:Influencer Marketing to obecnie najpopularniejszy sposób dotarcia do dzisiejszego konsumenta.Badania Influencer Marketing Hub pokazują, że 84% marketerów ocenia działania z influencerami jako efektywne, zaś z raportu Nielsen wynika, że kampanie marketingowe przeprowadzone z ich udziałem generują zwrot w wysokości 6,50 $ za każdego zainwestowanego dolara. Co więcej, mało jest tak dobrych metod doboru grupy docelowej niż współpraca z influencerem. Niepotrzebne są algorytmy analizujące zachowanie w Internecie ani agregujące dane z innych profili, ponieważ konsumenci sami się do tych grup zapisują jako fani bloga czy kanału YouTube lub konta na Instagramie. Serwowanie użytkownikom wiedzy o produktach poprzez organiczne (natywne) treści jest dużo przyjemniejsze w odbiorze i bardziej efektywne niż reklamy. Marketing influencerów umożlwia przekazywanie treści wywołujących mocniejsze zaangażowanie odbiorców. Tylko jak to robić?.
Na szkoleniu dowiesz się:- Czy influencer marketing sprawdzi się w branży wydawniczej
- Jakie są dobre praktyki przy współpracach z influencerami
- Ciekawe wykorzystanie influencerów przez marki
- Jak analizować followersów influencera
- Jakie są Internetowe trendy na rok 2020
- Po prelekcji będę dostępny w kuluarach także wszelkie Q&A jest wtedy możliwe
- Szkolenie skierowane jest do osób początkujących i średniozaawansowanych
- Jeżeli rozpoczynasz dopiero swoją przygodę z influencerami, przeprowadzę Cię przez najważniejsze kwestie w tej dziedzinie.
- Jeżeli masz już pewne doświadczenie, to uzupełnisz swoją wiedzę o nowe trendy, case'y i ciekawostki ze świata influencerów
- 16:00-17:00 Al jako narzędzie nowoczesnego procesu wydawniczego. Prelegent: Dr Krzysztof Sopyła