Ubezpieczenie biletu 

colonnade_logotobilet_logo

 

 

 

Co mogę ubezpieczyć?

Często bilety na ulubionego wykonawcę czy ciekawe wydarzenie kupujemy z dużym wyprzedzeniem. Trudno przewidzieć czy jakieś zdarzenie nie popsuje nam planów i oprócz dobrej zabawy przepadną też wydane na bilety pieniądze. Od teraz przynajmniej o poniesione koszty nie musimy się martwić. ToBilet wspólnie z Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce proponuje ubezpieczenie zwrotu kosztu 100% ceny biletu w przypadku, gdy nie będziemy mogli wziąć w nim udziału. Okoliczności, w których zadziała ubezpieczenie biletu:

 

 

an unfortunate accident

Nieszczęśliwy wypadek lub choroba (w tym COVID-19)

ticket robbery

Rabunek biletu lub dokumentów tożsamości

car insurrance

Awaria bądź kradzież pojazdu

delay

Opóźnienia samolotu, pociągu lub autobusu

traffic-jam

Korki na drodze

summons

Wezwanie na policję lub do sądu

 

 

 

To nie wszystkie zdarzenia, jakie są objęte ochroną. Szczegółowe informacje odnośnie zakresu ubezpieczenia oraz ograniczeń odpowiedzialności ubezpieczyciela znajdują się w Ogólnych warunkach ubezpieczenia i Dokumencie zawierającym informacje o produkcie.

 

Od czego zależy koszt ubezpieczenia?

Koszt ubezpieczenia zależy od wartości biletu na wydarzenie, który chcemy ubezpieczyć.

Na koszt ubezpieczenia biletu nie wpływają: okres ubezpieczenia (okres od zakupu biletu na wydarzenie do czasu, kiedy wydarzenie ma się odbyć), ani miejsce wydarzenia (kraj lub zagranica).

Co muszę zrobić, aby ubezpieczyć bilety?

Ubezpieczenie biletów dostępne jest dla każdego klienta dokonującego zakupu biletu na stronie ToBilet.pl.

Podczas zakupu biletu pojawia się możliwość dodania ubezpieczenia biletu oraz jego cena. Wyrażenie zgody w procesie zakupu oznacza zawarcie umowy ubezpieczenia.

Aby ubezpieczyć bilet należy:

 

 

1

 

Zaznaczyć „Tak” aby dodać ubezpieczenie do swojego zakupu (to jeszcze nie jest zawarcie umowy ubezpieczenia)

2

 

Sprawdzić czy należy się do grupy osób, do których skierowane jest ubezpieczenie.

3

 

Zapoznać się z Ogólnymi warunkami ubezpieczenia i Kartą produktu (dokumenty dostępne poniżej)

4

 

Potwierdzić oświadczenia i wolę zakupu ubezpieczenia podając swoją datę urodzenia i klikając przycisk „Potwierdzam” – ubezpieczenie zostanie dodane do koszyka.

5

 

Dokonać płatności za bilety oraz ubezpieczenie. Polisa i pozostałe dokumenty wysłane są na adres mailowy wskazany przy zakupie biletów. I gotowe!

 

 

 

Jak zgłosić roszczenie do ubezpieczyciela, jeśli z określonych przyczyn nie mogę wziąć udziału w wydarzeniu?

Niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu 7 dni od zdarzenia uniemożliwiającego udział w wydarzeniu, należy zawiadomić ubezpieczyciela:

  • postępując zgodnie z zaleceniami określonymi na stronie colonnade.pl/zglos-szkode  w zakładce Klient indywidualny/Ubezpieczenie kosztów biletów,
  • przesyłając zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres: [email protected] lub
  • przesyłając zgłoszenie pocztą tradycyjną na adres: Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce Dział Likwidacji Szkód, ul. Prosta 67, 00-838 Warszawa

Pamiętaj, żeby do zgłoszenia załączyć skan polisy bądź jej numer, bilet lub karnet, który nie został wykorzystany oraz dowód zakupu bilety lub karnetu.

Szczegółowe informacje dotyczące zgłoszenia szkody oraz wymaganych dokumentów są dostępne pod poniższym linkiem: www.colonnade.pl/zglos-szkode . Dodatkowo informacje na temat statusu szkody i procesu likwidacji możesz uzyskać telefonicznie pod numerem tel. +48 22 276 26 00 lub drogą mailową, wysyłając zapytanie na adres: [email protected]

 

 

Najczęściej zadawane pytania

Czy muszę mieć zaświadczenie lekarskie w przypadku choroby?

Tak, to ważne, aby w przypadku wypadku, choroby (w tym COVID-19) czy zaostrzenia choroby przewlekłej uzyskać dokumentację medyczną wraz z diagnozą lekarską i potwierdzeniem przeciwwskazań do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Za ile biletów mogę otrzymać świadczenie?

Każdy ubiegający się o świadczenie może otrzymać zwrot za jeden bilet. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zdarzenie dotyczy osoby poniżej 16 r.ż. biorącej udział w wydarzeniu dla dzieci – w takim przypadku Colonnade zwróci koszty biletów osoby nieletniej, opiekunów lub członków rodziny.

Co się stanie jak organizator przesunie termin wydarzenia?

Mamy na to rozwiązanie! Zakupione ubezpieczenie będzie aktywne do nowego terminu wydarzenia, o którym ToBilet poinformuje ubezpieczyciela. Nie ma potrzeby informowania nas o zmianie dat. Zmiana terminu wydarzenia nie wpływa na składkę.

Jeśli jednak nie możesz wziąć udziału w wydarzeniu w nowym terminie masz prawo zrezygnować z ubezpieczenia, a ubezpieczyciel zwróci składkę za ubezpieczenie. O chęci rezygnacji z ubezpieczenia należy poinformować Colonnade.

Czy mogę ubezpieczyć bilety kupowane dla innej osoby?

Tak, jest to możliwe. Należy się tylko upewnić, że ubezpieczenie spełnia potrzeby osoby, dla której jest zakupione. Osobie tej należy przekazać Ogólne warunki ubezpieczenia i Kartę produktu, skan polisy oraz dowód opłacenia biletu za pośrednictwem ToBilet.pl. Dokumenty te będą potrzebne w razie ubiegania się o świadczenie zwrotu kosztów biletu.

Jakie dokumenty potwierdzające zdarzenie są potrzebne w przypadku zgłoszenia roszczenia?

Colonnade w zależności od rodzaju szkody prosić może dodatkowo o:

  • dokumentację medyczną wraz z diagnozą lekarską i potwierdzeniem przeciwwskazań do wzięcia udziału w wydarzeniu
  • protokół policji
  • akt zgonu
  • zaświadczenie od pracodawcy lub ze szkoły/uczelni
  • w przypadku szkody dotyczącej stanu zdrowia oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych i pozyskiwanie dokumentacji medycznej
  • inne, adekwatne do zdarzenia, o których poinformuje ubezpieczyciel.

 

     Ważne informacje i dokumenty:

dokuments

 

Ogólne warunki ubezpieczenia

dokuments

 

Dokument zawierający informacje o produkcie (karta produktu)

dokuments

 

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dot. wykonywania czynności agencyjnych

dokuments

 

Informacja o dystrybutorze